Saknar

Fick städat gaderoben igår jallafall. Är riktigt stolt. Tog visserligen ett par timmar men de va det värt! Fick slängt massa gammal skit som inte används. Särskilt underkläder. Vissa hade jag haft typ sen högstadiet. Det är nog dags att hiva dem då =) Så nu ligger allt i extremt prydliga högar och allt är i jätteordning. =) Typ, linnen i en hög, t-shirts i en, långärmade, tunna i en. Tillochmed de saker som hänger hänger i en viss ordning. Nä, men vadå, jag är väl inte perfektionist. Men det är skönt när det är ordning och jag har koll iaf.

Kom precis på att Eric kallade mej för det en gång. Kommer precis ihåg när och vart och i vilket sammanhang. Har tillochmed foton från den kvällen. Det var när han hade det knallröda håret. Strax efter hajken nångång. Har en bild där han ligger och kramar en av mina kuddar i min säng. Vit t-shit och knallrött hår. Eller röd-orangt hår. Och den lilla flätan jag gjorde på hajken. Den hade han kvar ända tills jag rakade av hans hår starx innan han skulle in i lumpen.

Det är så konstigt. Man kommer på en grej som vi gjorde ihop och sedan när man tänker mer på det så blir det en hel fläta med saker man kommer ihåg. Så himla många minnen från den sommarn. Det är fortfarande den bästa sommaren jag någonsin upplevt. Läste gamla dagboksinlägg på lunarstorm häromdagen. Det var på våren -04. Den 14 maj tillochmed. 

"...vill att de ska va somamr nu!!! me en gång! å ninni å jeppe sjöng kent´s Duett i onsdag.. jisses säjer ja bara. ja å johanan satt å krama varandras händer å ja va nästan tårögd.. verkligen sommarkänslor me den låten. eller saknad mer kanske.. saknad efter sommar -03...

hoppas, hoppas att nästa sommar bli så me!! fast ibland tvivlar ja.. de känns som inget kan bli lika bra som den... *snyft* "

Och jag hade ju rätt. Den sommarn blev inte lika bra. Det var ingen Kent och inga nattbad. Knappt någon Eric heller. Eller Johanna. Eller Malin. Var mest Levi och Tomas tror jag. Det är så mycket som ändrats sej. Kan knappt fatta det. Det var den sommarn jag och Tomas började umgås mer och lära känan varann bättre. Nu pratar vi inte ens med varann. Och Levi, jaa, jag vet inte. Pratar knappt med han heller. Visst saknar jag dem men är ändå nöjd med läget som det är nu. Tänkte på det förrut. Så många männskor jag aldrig träffat om jag inte slutat med kyrkan. Vissa har ju tillochmed blivit kompisar. Och så mycket jag aldrig hade gjort om jag inte slutat. Stockholm, Norge.. Massa sånt. Jag saknar den inte nått. 

Åh, det va så kul förrut. Såg efter jag duschat att två nr jag inte kände igen hade ringt, så jag kollade upp dem. Det visade sej att det var Björk. Omg liksom, han har jag inte hört ngt fårn sen i våras. Känner ju inte ens mänskan. Menmen, det är ju alltid trevligt. Fast.. Äh.. 

Tänker mycket på Eric just nu. Vet inte varför. Saknar honom. Men allt börjar bli så avlägset. Man kommer inte längre ihåg hur arg mn kunde var på honom ibland. Hur han kunde vara. Istället har han fått en slags gloria och man får inte längre säga ngt ont om honom. Knäppt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0