Ännu en blogg

"Jag ville bara fly från mej själv, skära bort min otillräcklighet." Hah hah, inne i en Kent-period. Men är ändå lugnt. Slipper ju pms-helvetet. Kent å pms har ju aldrig, som så många känner till, vart någon bra kombination. Och tänker på Robin i lördags natt. Du är för bra för att vara sann nästan. Så gulligt allting. Även om det var mycket strul under den kvällen också. Har så dåligt samvete. Och värre blir det ju mer jag tänker på det.  Men så svårt att säga något om det. Försöker hela tiden.

"När jag faller, orkar du för två? När idag blir igår, kommer du att älska mej då?[...] Det spelar ingen roll om du håller mej hårt. Ingen kommer att minnas om 100 år[...] Håll ut, jag behöver dej. Håll ut, jag behöver dej Stå ut med mej, stå ut med mej. "

********************                                                                  **********************

Hmm, Hagnesta Hill. Erics skiva som han grät till. När jag nu, för ovanlighetens skull, lyssnar på texterna förstår jag honom. Delvis. Vissa saker kommer man aldrig att förstå eller bli klok på. Som varför, typ...

Kan inte heller släppa att det var han som skulle vart med på Kent-konserten i våras. Det skulle stämt så mycket bättre. Det var ju i hans bil som vi lyssnade på Vapen och ammunition hela sommaren 2003. Varje gång som vi skulle och bada.. Nästan iaf. Var lite Creed och sånt också. För att inte tala om Hybrid Theory. Den var verkligen min och Erics skiva, bara våran. När vi var på hajken i sämsjöborg. Var så himla kul, allt var så bra med Eric då också. Det var då jag trivdes som bäst i hans sällskap, när vi var ensamma.  Kan nästan fortfarande känna hans jättehårda kramar. Kommer dröja länge innan jag glömmer den kramen jag fick den 8 januari. Sista gången jag såg honom.

Så mycket som hände den kvällen. Kommer nästan ihåg även den i detalj, precis som dagarna from den 12 tom den 16 januari.
Ja kom först utav oss tre. Eric kom innan Johanna. Jag stod vid dörren och väntade på henne och Eric kommer fram och ger mej en jättelång och hård kram och ber om ursäkt för att han är så kramig likosm, men att han saknar johanna å undrar ifall hon kommer.
Sen, efter Mats har visat sina bilder så är det fika och Johanna och eric är iväg och pratar jättelänge.. 

Å, nä, nu blir ja tjatig. Måste sluta. Men det är iaf samma natt som Gudrun härjar och jag sover hos johanna. Efter ett tag vi har lagt oss ringer tomas till mej. Undrar hur det är å så. Säger att han pratat med Eric. Pratar lite om Eric och Johanna. Både är mer oroliga för Eric än Johanna.
Tomas ringde på söndagen också, när vi va hos farmor. Jag pratar om att smsa Eric men båda kommer framatt det nog är lugnast att vänta några dagar.

Jag väntade nån dag för länge.
 
Även om jag på ett sätt vet att det antagligen inte hade spelat någon roll om jag skicka till honom och berättat hur mycket jag tyckte om honom och hur mycket han betydde för mej, så kan man inte sluta att tänka tanken: Tänk om si, tänk om så. Jag ångrar mej så!


Undrar hur många dagboksinlägg/bloggar jag ägnat åt Eric egentligen. Är en del. Han skulle snart ha fyllt 22. Den 14 april.

Kommentarer
Postat av: Rozn Mankan

Det är ju nästan så man får en tår i ögat när man läser.. "Tänk om.." Vem kom på den funderingen igentligen! Tycker upp i skallen allt för ofta..

2006-03-29 @ 23:19:11
URL: http://rozn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0