bästa dagen på hela veckan!

Min kära lilla mor är för härlig. Hon fyller år nästa vecka och därför ska vi i övriga familjen bege oss till trollhättan i eftermiddag. Utan att hon vet det eftersom hon jobbar till halv åtta. Och eftersom hon inte vet något om det är det ju fritt fram för henne att ge oss olika arbetsuppgifter som ska vara färdiga tills åtta ikväll. Det vill säga, diska och fixa med tvätten. Hur sjutton ska vi hinna?! Kommer till trollhättan vid halv fyra ungeför, sen är det effektivitet som gäller. Men det löser väl sej. Mandan kan gott hjälpa till med något här hemma.

För övrigt ringde en högst förvirrad fader just nu. Samtalet lät ungefär så här:

-Hej, vart är du? (pappa)
-Jag är hemma... (jag)
-Har du fått sms av Amanda, att du ska hämta henne?
-Näää, vadå då?
-Klockan är ju tio i tre! Hon slutar ju nu.
-Nä, det är den inte, den är tio i två... (efter en stunds förvirrade tankar)
-Nej, den ÄR tio i tre.
-Nä, den ÄR tio i två, du vet, mamma har ju inte åkt än.
-Men i bilen står det ju tio i tre!
-Men mamma skulle knappast vart hemma om den vart så mycket du vet..
-Va faan, går den fel här då? Vänta (kollar antagligen klockan på mobilen) Den är ju tio i två. Inget att undra på att jag stressade så då. Jaja, vi ses om en stund då, åker från Vårgårda nu.
- Mmm, hej

Det var nog dagens konversation tror jag =)  Haha ,va kul.
Men problemet löstes ju iaf. Borde vara satellitklockor i alla bilar. Och i alla mobiler.
Jaja, älskar dem båda ändå, de är bäst.

Hoho, vi vart lite kallsvettiga idag i skolan, jag och Moa. Är ju annonsgruppen i Punkt. Och så lille Uff-Puff-Kalaspuff också då. Vi hade lyckats tappa bort alla annonskontrakt. AJFAEN! Hade dem i tisdag när vi höll på med punkt och sen har de  vart väck. Så sprang runt som två yra höns och letade över hela media. Paniken började att synas i bådas ögon. Ingen ville ju säga något till Janne heller. Då hade man inte vart särskilt populär... Men tillslut hittade jag dem på en hårddisk i datasalen. My God, vilken lättnad det var. Jag gav upp ett högt glädjetjut och gjorde några små hopp. Gött att de inte va borta iaf.

Iövrigt har det vart en himla bra dag. Kände det imorse redan när jag åkte in till stan. Va så himla fint ute. Och sen fyndade jag en bok på bokrean, Bland änglar och demoner, för 39,50!! Blev jätteglad, trodde att den kostade 79, som det stod på prislappen, men det va tydligen halva priset på reapriset. SÅnt gillar vi! Och nu är det snart dags för inköp av solglasögon! *party* 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0