Ett stycke Andrew

Det var bara noja. Som så många andra gånger. =) Förlåt elin! =)
 
Simmat idag. Det var faktiskt kul. Så jag tänkte att det var bäst att sluta när man låg på topp så det blev bara en halvtimma. Men det är alltid något. Bättre än att sitta här en halvtimma längre iaf. Så nu ska jag snart äta hade jag tänkt. ´Mamma hade tydligen gjort såndär gryta med groddar i. Mumma!
Hittade ett stycke Andrew i Nolhaga också. Var najs. Samtalet gick dock lite trögt men wtf. Kul att se han iaf. Va ju ett tag sen. Å han ska tydligen börja jobba i skåne... Det är ju långt bort. I 18 mån dessutom. Hinner ju tillåme ove komma hem innan! Helt sannslöst!

Funderade lite när vi hade historia idag. Och gick igenom den industriella revolutionen. Och dubbelarbetande kvinnor.
Hur kan man säga att kvinnan är det svagare könet? Även om vi har ett mer jämställt samhälle idag än vad det var på 1700-talet så är de fortfarande dubbelarbetande. Först ett haltidsjobb och sedan hem och ta hand om hemmet. Förstår inte riktigt det svaga i det.. Om nån vet så tas en förklaring tacksamt emot.

Men jag kan hålla med om att vi är svagare fysiskt sett. Men det är ju bara så det är. aja.. flummfundering. :)

nu ska ja snart äta iaf! GOffa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0