Betonghjärta

53192-28

Nu har vi fått stolarna till köket. Jag tycker att det blev skitsnyggt. kul att ha något som är lite annorlunda. Blir lätt mycket Ikea annars. Så det är kul att köket inte är ikea iaf =) Tyckre att det blev bra med rökfärgade stolar också. Hade nogi nte blivit riktigt lika bra med klara.

Börjar bli hungrig nu. Ska göra köttfärsröra med ingefära och kokos hade jag tänkt. Var längesen. Men det blir inte riktigt lika gott när jag gör det som när mamma gör det.  Mamma och pappa var här förut förresten. Eller jag träffade dem på stan. Fick två flaskor vin. En turkos katt! Passa jättebra in på vår nya bokhylla. Där har jag ställt konserveringsburkar jag fick från mormors plus katten och ett betonghjärta Amanda har gjort i skolan.  I en av burkarna har jag lagt en ljusslinga, i den andra ett turkost blockljus med ljusturkosa stenar runt "foten" och i den tredje har jag en taklök med de turkosa stenarna runt också. Blev jättefint. Och så ställde jag betonghjärtat på en av mina rosa bordstabeletter. Ser så bra ut!! Ska bara fylla alla hyllor också. Vet inte om jag vill ha mina böcker där. Men vill iaf ha sånna där korgar i rotting från Ikea i några av facken. Vet abra inte riktigt när jag ska få köpt det. Men jag vet att allt kommer att bli galet snyggt när det är färdigt. 

Igår kväll gjorde jag och Robin middag och var finklädda och hade det jättemysigt. Är alldeles för sällan sånt händer. Men vi ska kanske på dejt nästa lördag! Ska bli spännande. Jag var jättepirrig i magen igår. =) Kändes precis osm i början, fast lite bättre typ. Eller iaf efter middagen. =) Och så drack vi det jättegoda vinet som vi drack när vi gjorde mysmiddag senast men jag fick ont i örat så att Robin drack upp större delen av vinet själv eftersom jag låg hela kvällen för att jag hade så ont. jaja. Men nu var det inget som förstörde.

Imon ska vi ha kalas, det ska också bli spännande. Lite nervöst för att alla ska träffas. Men det är ju verkligen på tiden! Men nu ska jag ställa in böcker i hyllorna i gaderoben. Kanske om jag har några fina böcker så kan jag ställa dem framme. Men vad räknas som fina böcker?? Har ju mestadels pocketböcker.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0