Kycklingsoppa!

 
Helgen som var, var till belåtelse. Tallhyddan var muucket rolig. Bildbevis hittas lättast på Malins blogg. Igår tog vi det lugnt. Var och lämnade tillbaka filmer som jag och Malin kollade på på eftermiddagen/kvällen och köpte thaimat. Varsin K1. Goffa!! Ikväll är jag ensam. Robin är på Maiden. Kommer väl hem om typ två timmar skulle jag tro. Gjorde soppa till mej själv idag. Den blev jättegod. Tror att jag börjar att bli ltie virrig dessutom, kan inte stava. Borde nog gå och sova snart. Behöver duscha först bara. Men det ä rju bara skönt så.

På söndag ska vi kalasa lite. Första kalaser någonsin som jag fixar själv. Shit my God! hihi. Men det kommer nog att lösa sig. Ska bli kul att familjerna träffas. Har de ju inte gjort än. På tiden. Har ju snart vart tillsammas ett år. Mitt bästa år någonsin. Längtar till nyår. Kommer nog bli ett bra nyår. Fira med Malin och elin och förhoppningsvis Empa också. Och Malins Raimonds kommer att vara här! Skojsigt. Hoppas att Loffert är med också. Han kommer hem snart. Ska bli kul att träffas igen. Det är ju lite tyst här hemma utan honom. 

Imon är det en lugn dag i skolan. Är skönt. Ska tatagi mitt "sjätte veckan-problem". Konsultera lite med Janne om det. Samt skriva ut bilder till Lilla Galleriet och M4. Hade redovisning på dem idag. Är ganska nöjd. Ska testa lite med den ena bilden på Brudslöjan bara. Kan behöva bli lite grönare. Men behöver hjälp med det. Vet inte riktigt hur man gör. Och så ska vi nog städa eller handla imon med. Hinner nog inte båda. Men vet iaf vad för nån mat vi ska äta. Det underlättar ju. Plus att det går snabbt att göra just det.

Här kommer mitt recept på jätteenkel och god soppa! (till en person)
En kycklingfilé strimlas och fräses i lite fett och curry. När det fått lite färg blanda i en halv strimlad purjolök och två strimlade morötter. Låt det fräsa kort och blanda sedan i mellan 5 och 10 dl vatten och hönsbuljong(en tärning per fem dl vatten) Låt det koka i 10-15 min och reda sedan med lite vetemjöl utblandat i vatten. Smaka av med salt peppar och curry. 

Alla grejer kan man ta mer eller mindre av. Eller blanda i nått annat man har hemma, tyå bambuskott eller nått. =) Jag tyckte den var god iaf. Får se ifall Robin vågar ta med till jobbet imon. =)    
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0