julbak

Idag har jag slappat. As usual on a sunday. Kollade färdigt på filmen vi hyrde igår. Sen har jag också, nu efter middagen, tagit mig för att baka lussebullar. Hoppas att de blir goda, och inte torra. Är lite orolig för det eftersom jag kanske råkade vräka på lite för mycket mjöl. En annan intressant grej som hände var att jag förmodligen sabbade vår en elvisp (den braiga =( ) Råkade sätta degkrokarna åt fel håll eftersom jag inte trodde att det spelade nån roll. Men det gjorde det och resultatet blev att det åkte upp deg i elvispen och det antaglige blev nån kortslutning inne i elvispen så när jag ställde ner den på diskbänken noterade jag rätt så fortatt det killade lite extra i fingrarna nar man hade dem på diskbänken = elvispen gjorde diskbänken mer eller mindre strömförande. Fick en liten stöt men ingen större fara. Elvispen är urdragen och bortställd iaf. Där fick jag för att jag var lat och inte orkade röra ner mjölet för hand.

Har dessutom tänkt att göra pepparkaksdeg idag också så att jag kan börja pyssla med det i veckan. Tror att jag ska slå på stort och bygga en pepparkakskyrka i år. Har mallen färdig så det är bara att baka ut den! =) Kan vara kul att testa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0