rättvist?

Nu har man fått fotat lite mer till PA:t. Känns bra. Kan nog lösa sig detta här. :) Pappa dök in också efter ett tag, typ  två timmar efter Manda och de lämna precis det Andersson/Bäcklundska residentet. Gött med sällskap när robin golfar. Men nu kommer han hem om nån timma typ.. Det är säkert något bra på TV under tiden. För övrigt så har jag fastnat för låten 1990nånting med Afasi och Filthy. Det schvänger!

Det är outsiders på tv nu, en tjej som har en jättetumör i ansiktet. Plötsligt inser man att mormors tumör var ingenting. Och hon fick dessutom vård, så när den väl var som störst så var den inte sån så länge utan den började minska ganska fort. Men denna tjejen kan ju inte få vård. Vad man önskar att världen vore rättvis...  Och man borde verkligen göra något själv, istället för att bara sitta här och tycka synd om de som har det sämre. Vad gör det liksom. Men samtidigt är det ju alltid något att man tänker på dem. Men man borde tänka på dem utan att behöva se dokumentärer på tv om det.  Jag kan ärligt säga att jag inte gör det. VAd borde jag göra för att ända mitt liv kan man fråga sig. Visst, ge pengar till något bra varje månad är ju ett alternativ. Men då skyller jag med en gång på att jag inte har ekonomin till det. Men borde jag inte kunna dra in på något? Jaa, jag vet inte, allt är bara förvirrade funderingar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0