Bröst, tuttar, meloner, pattar, rattar...

I morse satt jag i godan ro och läste metros nätupplaga. En av de rubrikerna som syntes var detta hära med bara bröst. Om man ska få bada topless i simhallen. Kan nån vara så vänlig för mig att förklara varför det skulle bli mer jämställt om kvinnor fick bada topless i simhallen? Jag förstår detta emd att bikini är ett hyfsat modernt fenomen men ändå. Ibland kan jag inte låta bli att fråga mig själv hur långt vi ska gå? Jo, men kläder det är också ett modernt fenomen. Ska vi börja gå nakna nu då på sommaren eller? Varför dölja våra kroppar?! Och som många skriver i kommenterna till artikeln " varför ska jag ha bikiniöverdel när många än har större bröst än mig?" Ska vi tjejer börja gå med bar överkropp på sommaren också då eller? Det ska ju vara jämställt...

tänker inte folk på att det faktiskt finns ett praktiskt syfte med bh? Våra tvillningvänner mår faktiskt bättre av att sitta i en bh än att gunga fritt hela dagen. De tjejer som har sprungit utan bh fattar vad jag menar.

Nä, lägg er energi på att debattera nått annat. Typ nått viktigare. Som typ barnens rättigheter, det faktum att vi är på väg att förstora vår värld, människor som dagligen lever med förtryck och tortyr. Det är verkliga problem.

Säg emot mig om jag har fel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0