Ny katt?

Har nyss läst ut boken jag lånade på biblioteket för två veckor sedan om katter, främst innekatter. Blir så sugen på att ha en katt till och tror också att Pischen skulle må bra av det eftersom det ibland blir  ganska långa dagar som hon är ensam. Ibland känns hon liksom lite ensam och uttråkad. Det svåa är nog att hitta en katt som hon kommer överens med, men enligt den boken så kan det gå bra om den nya katten är yngre än den gamla. Så då är  det ju helt enkelt en kattunge som gäller. Det allra största problemet är att jag vill ha en raskatt då, för att veta ungefär hur de är i lynnet och de kostar ju lite granna.. Så därför får det nog vänta lite. Om jag inte skulle vinna pengar vill säga, haha.

Har kollat lite på Ragdoll och Helig Birma, men Robins krav var ju att vi skulle ha en vit Perser om vi skulle ha nån mer katt. Fast jag blir lite orolig att det är lite för mycket jobb med pälsen hos en perser, det går säkert bra i början, men hur känns det efter fem år?? Den ska ju ända borstas varje dag plus badas lite då och då.

Vet ändå att jag vill ha en långhårig, eller semilånghår, och som innekatt. Känns som om de katterna trivss bäst med att vara inne. Mitt lilla energiknippe skulle aldrig klara av det. =)


Ragdoll           Helig Birma        Perser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0