Tentaplugg

Har börjat lite smått med att läsa inför tentan.. Stabilt Frida.. Har till min stora lycka också konstaterat att det finns register i varje bok, gott. Har ett kapitel kvar i vetenskaplig metod och sen är det bara resten av böckerna kvar. Något säger mig att forskningsmetodik är den boken som kommer att bli läst sist. Den är grön och ful och trist och man får rysning efter ryggraden av att bara titta på den!

Fast just nu tar jag en liten paus för att huvudet ska orka med att läsa aktivt, inte bara slöläsa. Det är lätt att det blir så och sen kommer man inte ihåg något av det som stod.
Är dessutom mer och mer inne på att ta en utbytestermin trots allt. Belgien och Frankrike är det jag är mest sugen på. Såg att det fanns ett universitet i Köpenhamn också. Det är ju nära och bra hem. =) Plus att jag älskar köpenhamn. Estland och finland funderar jag lite på också. Man behöver ju faktiskt inte åka så långt bort som är möjligt, det blir säkert skitkul i vilket fall. Eller jag et inte, men iaf, frankrike lockar, just för det franska språket som jag mer än gärna skulle vilja ta upp igen, har ju inte läst det sedan nian.

I Wien såg jag också att det fanns ett. Kanske är ett alternativ det också. I vilket fall, så har jag ju ett tag på mig att bestämma mig. Däremot har jag inte så lång tid på mig att fixa praktik så det borde jag verkligen ta tag i snart.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0