home again

hemma igen efter en vecka i åre. Hur härligt som helst, och hade jag fått ha med pischen hade jag gärna stannat ändå tills skolan börjar igen. En stor nackdel var dock att stugan låg en bra bit utanför åre, närmare bestämt 4 mil. Var rätt drygt att behöva åka det varje dag när man skulle till backen. Men till åre vill jag definitivt åka igen, fast då med stuga nämre.

Veckan har innehållt mycket bra, bland annat bastubadning, snögubbetillverkning, badtunna och avancemanget från snowblades till skidor.

Som grädden på moset avslutades veckan med en härlig förkylning från mamma så nu sitter jag här och snorar och behöver ungefär tjugo timmar sömn om dygnet. Förhoppningsvis går det över snart. Fick ju den efterlängtade teservisen i julklapp så den behöver ju invigas med lite tekalas. Går även och drömmer om att testa på att göra tryffel med apelsin, kanel och ingefära. Borde passa bra till te tror jag. Har även grejer till en citronpaj hemma, är det något som lockar elin??

Nu ska jag till farmor och fira en försenad jul.

So long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0