Äntligen Måndag!

Ny dag - nytt liv. Är det inte så det brukar låta?

Så mycket till nytt liv blir det nog inte idag, utan det fortsätter troligtvis i samma gamla invanda spår. Men det är rätt så skönt. Man vet vad som händer liksom. Föreläsning mellan 13-15 och sen blir det hem och äta och sen träna. Måste bara komma ihåg att lägga in lite "gå-musik" på min iPod. Måste ju kunna hålla ett bra tempo! Sen efter det måste vi egentligen handla, men får väl se vad klockan blir. Så jävla roligt är det ju inte direkt. Mer ett nödvändligt ont.

Jag ska testa att göra broccolisoppa ikväll när jag kommer hem från träningen också. Så kan ajg äta det hela veckan eller frysa in i käcka portionsförpackningar. Verkar vara en ganska lätt soppa med bara buljong och purjolök som man kokar ihop. Sen kan man lägga i lite broccoli, blomkål eller vad man känner för och sen mixa det. Synd bara att jag pajjade vår stvmixer när jag skulle göra pepparkaksdeg, men den mixern jag fick av elin och lasse i studentpresent kanske funkar. Bara soppan inte är för varm så ska det nog gå bra. Måste testa att göra med sparris nån gång. tycker att det är så himla gott!! Först ut blir iaf broccoli.

Nu ska jag äta ltie frukost och sen cykla iväg till tåget. Hoppas att alla i vår studiegrupp har fått sina böcker så att vi kan börja med våra workshops i veckan. Hade vart bra.

Kommentarer
Postat av: Fie

Wohoo jag har fått min bok så jag ska börja läsa flitigt nu ;P haha! Ses i morgon i skolan =) Kram!

2008-01-28 @ 21:10:33
URL: http://sofiehellberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0