Gbg med la familia

Idag var det göteborg som gällde för hela slanten, och hela familjen också för den elen. Jag, mor, far, syster och elsk drog iväg på en liten shoppingrunda. Syster skulle träffa en klasskompis så hela gänget splittrade på sig. jag och elsk drog först till Kicks för att byta min ögonbrynsskugga från Arden som jag fick i julklapp och sen blev det lite mer smink inhandlat på Åhlens city, som förövrigt har fått in en massa nya märken. För min del blev det en foundation och en mascara från Be Yu. Hoppas att de kommer att funka bra. De hade även fått märket POP. weei! Hittade världens finaste glitter eyeliner med ljusgrönt glitter, den får dock vänta en månad eller nått innan den bli inhandlad. Sedan fyndade jag även två baströjor på Rut m.fl och även en sjal. Efter den orgien i miniformat fick jag dåligt samvete och jag och Robin drog oss bort mot Haga där vi hade planerat att glida runt hela dagen. Det blev lite mellanlandningar innan vi kom fram på bland annat Sorbet, Bolagret, Designtorget och Prickig Katt.

Efter det nådde vi äntligen vårt mål och började leta efter nått ställe att käka på. Vi hamnade på ett café som hette Jacobs där vi intog föda, varsin Club Sandwich med bacon och kyckling. Efter det strosade vi vidare i affärerna och jag hittade världen grymmaste anka till Lillstrumpa (som samlar på ankor). Den var lite med afrokrull och solglasögon, skittufft. Efter det fortsatte vi att skrota runt i Haga, bla Indigo, och lite på andra långgatan. Efte det började vi att dra oss bortåt Vasa och mot Heden där bilen var parkerad. Kikade lite i några andra småaffärer och köpte inget  mer. På det hela en lyckad dag.

Efteråt bjöds hela familjen på kaffe på Knektegårdsgatan och lite trevligt tjöt och skvaller. Efter de hade åkt och robin åkt och tränat har jag lagt ut min säng på Blocket, så nu hoppas att min telefon kommer att gå varm med eventuella köpare.

Park Lane på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0