Storkok

Av någon okänd anledning har jag faktiskt fått gjort en del iaf sen Robin åkte iväg till jobbet igen. Grupparbetet är jag färdig med och har mejlat ut det till övriga gruppen för att de ska kunna läsa i genom det, mat har jag gjort (svampgryta med kål och quorn = superpruttig i magen), diskat, skrivit handlingsnota, vart och handlat, gjort risgrynsgröt och kålpudding. Kålpuddigen blev till bara föra tt det blev en massa kål över från middagen och att det var extrapris på köttfärs på willys. Så vi "passade på" och köpte 4½ kg köttfärs.. Men vi äter ganska så mycket köttfärs så det är bra. Ett kg försvann ju direkt till kålpuddigen. Hoppas att den blir god. Det är andra gången jag gör kålpudding och den första blev ingen höjdare alls, men nu är det ett annar recept. Gör en hel långpanna så tänkte var student och frysa in mat så att vi har, då är det bara att koka potatis och göra sås till. Rätt så enkel middag om man inte orkar.

Robin var hemma rätt så tidigt idag och därför känns det som om klockan är mycket mer än vad den egentligen är. Nu är han och spelar poker, mne ajg hoppas att han kommer hem snart.

Funderar på om jag ska plugga eller skolka och slå mig ner ett slag framför tvn. Borde plugga. Det kommer att bli hårdplugg på tåget nu i veckan iaf.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kålpudding är ju mums. Jag vill ha...nu...:P

2008-01-14 @ 22:25:32
URL: http://www.lisara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0