canvastryck

Igår när jag satt och läste GP i skolan såg jag en annons om att trycka på canvas. Har vart lite inne på det tidigare men det har alltid varit nått som inte vart rätt, typ alldeles för litet format eller alldeles för dyrt. Men u hittade jag iaf ett ställe som hade nån kampanj, inte alls så dyrt. Men sen har jag suttit och kollat upp lite andra sidor också, och om man letar utöver extrafilm och fujifilm och allt det där så finns det att hitta till överkomliga priser faktiskt. Man kan även få i vilket format och storlek som man vill. Jag är iaf riktigt sugen på att trycka några utav bilderna som jag tog i gymnasiet i foto B och C på canvas och hänga upp på väggen. Kanske även ge bort i present. Har ju några ank-bilder som skulle passa amanda bra.

Det dumma är att de bästa ankbilderna är fotade analogt och därmed svartvita. då vill jag helst inte lämnai n dem på framkallning eftersom jag vill ha dem så som jag framkallade dem, med stark kontrast och så. Min stil liksom. Det tror jag knappast att det bli om man lämnar in negativen. Tycker ofta att sådana bilder lätt blir så grå, jag vill inte ha dem grå, utan svart-vita.

Jaja, det tåls att fundera på iaf.

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

åh det har jag med velat göra.. trycka upp på canvas alltså.. men det är så jäkla dyrt bara :/
Jag gick till ett lokalt tryckeri och tryckte på affisch.. Kostade ungefär 17kr+moms/tryck + en startavgift då... Inte så värst dyrt, ramarna kostade mer ;)

2008-03-26 @ 12:21:15
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Det var hos tryckman... han trycker inte på canvas och trycker bara störst A3.. .så det är väl lite sådär.. men det funkar - det är billigt ;)

2008-03-26 @ 19:18:34
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0