Funderingar

I morses, kl 5, var jag uppe och släppte ut katten. Efter det kände jag mig helt klarvaken. Väldigt konstigt, det är sällan jag känner mig pigg sådär mitt i natten. I alla fall så låg jag och funderade lite. Lite sådär snurrigt som det brukar bli mitt i natten. Insåg plötsligt att på nått sätt, utan att jag har märkt det så har jag blivit vuxen. Andra människor ser mig faktiskt som en vixen och att ajg kan fatta mina egna beslut och ta hand om mig själv. Det var lite sådär skrämmande när insikten kom så plötsligt, men så är det. 

Jag är dessutom förlovande, vilket ger sjukt mcyket vuxenpoäng. Inte så att jag är förlovad bara för att det ger vuxenpoäng men ändå. Snarare är jag förlovad för att jag älskar honom sjukt mycket och inte kan tänka mig ett liv utan honom. knappt en helg utan honom, haha. =) 

Jag läser dessutom på högskola vilket man helt klart får se som att jag uppnått något. Jag gör iallafall det. Jag märker ju att jag klarar mig fint och inte heller kuggar på något. Just den tanken ger mig så mycket bättre självkänsla och självförtroende. just det här med att jag klarar det faktiskt. Det känns skönt.

Sen kom jag på att J faktiskt är annu mer vuxen. Människan håller juu för 17 på att ge liv, om man ska uttrycka sig poetiskt. Det är fräckt. Vem hade trott det för fem år sen?

Vad jag iallafall kom fram till under mina nattliga funderingar är att jag är väldigt lycklig just nu och trivs så bra med situationen.  Tack alla som får mig att känna så, men mest tack till min elsk, som finns där i vått och torrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0