Havre goes kattgräs

Istället för att lägga dyra pengar på Kattgräs som katten antagligen inte skulle äta så har jag sått havre till henne. Läste det på nån kattsida för ett tag sedan att man kunde göra det. Och så när jag för nån vecka sedan beklagade mig för farmor att katten åt upp alla mina blommor så hade hon och farfar med sig typ tre kg havre till mig när vi var på kalas hos mamma förra fredagen. Så i lördags satte jag den i en liten kruka och redan igår hade den växt upp typ tre cm, man hör nästan hur den knakar, så mycket och snabbt växer det. Och det bästa av allt, Pischen gillar det :) Kolla bara:

image101 
Visst är hon söt när hon räcker ut tungan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0