Sola eller ej??

Det är nästan läskigt hur snabbt solen har egentligen. Satt ute mellan tolv och fyra och kanske mellan halv två och fyra i solen, och jag såg att jag fått lite färg på den lilla stunden. Det var samma när man såg Amanda igår som har vart ute mycket i skolan, hon ser nästan mer eller mindre ut som en pepparkaka.

Samtidigt som det är härligt att ha förg och man mår mycket bättre när man är lite brun så kan jag inte låta bli att tänka på alla risker som det pratas om, hudcancer framförallt. Kan ju inte förneka att man är lite extra rätt från det att mormor fick sin cancer, även om det var när hon var gammal. Av det mamma har berättat att även hennes mormor antagligen hade cancer när hon var gammal så börjar man ju fundera. Det spelar inte så stor roll att det var när de var gamla, jag blir orolig ändå.

Samtidigt som jag oroar mig för sådana saker är jag lite för fåfäng för att undvika att sola både ute och i solarium. Man känner ju sig trots allt snyggare och fräschare med lite färg. Och BUS är jag lite tveksam till, tycker att det blir så orange efter ett tag, man kan liksom inte hålla på och kräma på det hela tiden utan det måste få försvinna mella gångerna för att det ska vara som snyggast.

Jaja, samma funderingar varje år.
Nu ska jag fundera på vad jag ska äta till middag eftersom Elsk tydligen åt på golfen. Trist.

So long

Kommentarer
Postat av: empa

Äsch, man kan inte hålla på och tänka hela tiden.
Alla tankar om sånt där får ju livet att bli värre.
Man får använda förnuftet bara. jag har typ stekt nu lite grand, men men. :P
Men sedan samtidigt så tänker jag som du också ibalnd, så dubbelmoral bliiire.

2008-05-12 @ 11:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0