kalas och sen kväll

kalas hos malin igår. Liite dålig stämming i "takvåningen" på rektorsgatan på grund av inre stridigheter kan man väl säga. Men hon verkade iallafall bli glad över salladsbesticken och kakformen och pepparkaksljuset. Sen fick vi mat och tårta och jag snyltade lite vin. Vid elva packade vi som inte skulle ut och svänga våra lurviga ihop oss och jag fick skjuts hem av Johanna. Väl hemma kände jag mig pigg igen och ställde mig och diskade och hängde sedan upp lite tvätt som blivit liggande. Efter det gjorde jag en stooor kopp oboy med grädde och lipade igenom hela P.S I Love You. Kom i säng vid tvåtiden ungefär.

Ibland har man sånna där kvällar då man inte alls känner för att gå och lägga sig. Det var en sån kväll igår. Hade en sån förra helgen också. Skönt att de bara inträffar på helger so far.

I går fick vi första snön här i Alinge Texas också! Blir lika barnsligt glad varje år första snön faller. Det är något speciellt som får mig alldeles varm, mjuk och luddig inombords. Tror att det kallas lycka.

Nu ska jag göra mig iordning och gå ner och hälsa på syster som säljer dörrkransar på torget. Ska höra om hon vill ha något att äta på också. Så snäll är jag, minsann!

So long 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0