Sportlife vs. Hälsostudion

precis när jag tänkte ta tag i matlagnignen idag lämnade robin mig för fotboll. Hm, hur blir det nu då med maten, så trist att bara göra mat till sig själv. Har ju kålpudding i frysen men det lockar inte direkt. kanske lika bra att göra den där linsgrytan. Synd på att vi inte har några ägg hemma, annars hade typ ägg och bacon vart en bra lösning. Eller kanske bara kan ta bacon och broccoli. Ska kika lite hur lång tid grytan tar att göra. Ska ju dessutom till DeliDeli ikväll och äta tapasbuffé med en massa tjejor. Blir trevligt. Undrar hur mycket det mättar??

Var tidigare på Hälsostudion med Sandra och kikade. Frågan är om det verkligen är värt den högre månadsavgiften? Sportlife och Hälso känns lite som om det itne spelar någon roll viklet man väljer. Fördelen med hälso är att de har poweryoga som pass, fördelen för sportlife är att sol ingår i medlemskapet. Nackdelen är då att sol inte ingår på Hälso och att poweryoga enbart går som kurs man får betala extra för på sportlife (och att man inte vet om det blir någon mer poweryoga efter julen). Annars kan jag tänka mig att passen är ganska så likvärdiga, båda har ju de där les Mills-programmen. Själv gym-delen på hälso känns lite trång och liten medan den på sportlife är stor och luftig. Och på sportlife är det tvs på varje crosstrainer eller löpband, på hälso sitter det bara några i taket. Det är ju skönt att kunna kolla på vad man vill. Sen har inte hälso nån studentrabatt heller, vilket jag tycker är ganska dåligt. Alla studenter har inte alls extrajobb.

Hmpf, låter som om sportlife har mest fördelar va?

So long    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0